onsdag 22. juli 2015

Delta på Esri UC fra sofaen

På plass på Esri UC igjen og foreløpig lever konferansen opp til forventningene. Det var en som spøkte med at dette er et "vekkelsesmøte" og ja jeg skal ikke nekte for det. Det er en temmelig sterk opplevelse å sitte i en sal med 15000 andre GIS-nerder under åpningssesjonen.

Har du ikke anledning til å være tilstede her i San Diego?
Du har likevel mulighet til å delta fra kontorpulten din eller godstolen. Hele åpningen er filmet og ligger allerede tilgjengelig her.
I fjor satt jeg en hel lørdag i sofa'en hjemme og så hele åpningen på TV'n som jeg hadde koblet til PC'n min. Ikke like overveldende som å være tilstede i San Diego, men en av fordelene var at jeg kunne sette avspillingen på pause når jeg skulle hente meg en kaffe og jeg kunne spole tilbake hvis det var noe jeg ikke hadde forstått. Og så hadde jeg et pledd, noe jeg gjerne skulle ha hatt et par ganger på konferansesenteret.

Åpningen kan sees som en lang video, men den er også delt inn i mange klipp og her er noen av mine favoritter:
Beck's Hybrids
What's Trending with Web GIS
3D Everywhere
Unmanned Arial Systems
Today's World of App Speed Dating

Var også gøy å høre Gary Knell, President og CEO, National geographic Society, fortelle om Paul Salopek som bruker 7 år på å gå Ethiopia til spissen av Sør-Amerika. Han skal være fremme i 2020.
Se kart over turen her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar